2018. március 4., vasárnap

Sült rosé kacsamell (paleo)


Valamiért sosem mertem nekiállni a kacsamell sütésének, bonyolultnak tűnt, és attól féltem, hogy nem lesz jó, nem fog ízleni.
Eddig csak a hagyományos módon, tepsiben sütöttem kacsát, és abból pont a mellét nem szerettem, mert száraz volt.
De aztán arra gondoltam, annyi ember mégsem tévedhet, aki rajong az ilyen módon sütött rosé kacsamellért, úgyhogy most tettem vele egy próbát. Aztán utána nem értettem, hogy én miért is vártam ezzel ennyi ideig? Nagyon egyszerű elkészíteni, csak pár alapszabályt kell betartani. 
Mielőtt nekiálltam, egy csomó receptet végigolvastam, és megnéztem pár videót a youtube-on. Néhány apróságtól eltekintve mindegyik nagyjából egyformán készítette. Végül én ezt a videót vettem alapul, Széll Tamás elég biztosítéknak tűnt, hogy a végeredmény jó lesz. :)) Egy valamit csináltam csak másképp, mint ahogy ebben a videóban látható, de azt is tőle láttam, csak egy másikban. Mindenképp ajánlom végignézni, nekem legalábbis sokat segített. :)


Hozzávalók:

2 db (40 dkg) kacsamell
só, frissen őrölt bors 


A kacsamellet a hűtőből kivéve hideg víz alatt megmossuk, és papírtörlővel leszárítgatjuk. Megszabadítjuk az esetleges hártyáktól és inaktól, ha lelógó részek vannak rajta, azokat levágjuk.
Egy éles késsel átlósan beirdaljuk a bőrét, de vigyázva, hogy a húsba ne vágjunk bele. Majd hagyjuk kicsit a konyhapulton, hogy ne legyen túl hideg a sütésekor.
(Sajnos én itt ezt elrontottam, felcseréltem a sorrendet.. először hagytam melegedni, utána akartam bevágni a bőrét, hát persze, hogy már nehezen ment! )


Kapcsoljuk be a sütőt, és melegítsük elő 120 °C-ra. A kacsamellet mindkét oldalán besózzuk, de csak a húsos részét hintjük meg egy kevés frissen őrölt borssal. Fogunk egy serpenyőt, és a bőrével lefelé beletesszük a kacsamelleket. 
Ezt a videóban még forró serpenyőbe teszi, de egy másik helyen láttam, hogy ott már a hidegben kezdi sütni. Azzal magyarázta ezt, hogy jobb, ha a hús fokozatosan veszi át a hőt, mert a hirtelen forróság hatására jobban összeugrik. Egy másik séfnél is ezt a módszert láttam, és most én is így csináltam. 
Tehát hideg serpenyő, alatta a tűz közepes lángon ég. Nem kell alá zsiradékot tenni, elég fog kisülni a kacsa bőréből. Kb. 4-5 percig sütjük, ha túl sok zsiradék sült ki, azt leöntjük róla, majd megfordítjuk, és azt is ugyanígy tovább sütjük. 
Végül még körben a széleken is átsütjük 1-2 percig. 


Ha lenne még alatta zsiradék, azt ismét leöntjük, és a serpenyőt a sütőbe rakjuk. Érdemes olyat használni , aminek fa vagy fém nyele van, ezek gond nélkül bemehetnek. Ha csak műanyag nyelű serpenyőnk van, akkor vagy rakjuk át a húst egy hőálló tálba, vagy pedig tekerjük be a nyelét vastagon alufóliával. 
120 °C-on 15 percig sütöttem.


Mikor kivettem, kiszedtem egy tányérra, és még tovább pihentettem 10 percig. Néha megfordíthatjuk közben, így a benne lévő finom húslé szépen átjárja a rostokat. Ha langyosra hűlt, szeletelni is könnyebb lesz. 



Tegnap csináltam egy almás paszternákpürét, ma ezt továbbgondolva a hercegnő burgonya mintájára elkészítettem. 
Ezt adtam köretként a kacsamellhez, valamint sült hagymakarikákat. A hagymát nem túl vastagra felkarikáztam, majd manióka lisztbe forgattam. Bő zsiradékban aranybarnára sütöttem. 



Nagyon finom lett, most már biztos, hogy legközelebb bátrabban állok neki. Biztos, hogy gyakran fog szerepelni az étlapunkon, hiszen hidegen is kiválóan használható különféle salátákba, szendvicsekbe. 


2 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nincsenek rá szavak milyen pazar étel és tálalás! ♥

Szemi írta...

Koszonom szépen Barbi, nagyon kedves vagy! :)