2018. március 9., péntek

Pirított kelkáposzta baconnel és dióval (paleo)



Tegnap kelkáposzta levest főztem, és kimaradt negyed cikkely a kelből. Először visszaraktam a hűtőbe, de aztán úgy gondoltam, valamit mégis inkább kezdek vele, mert különben ott fog tönkremenni. Mivel a nagyon szeretem sütve a zöldségeket, így ilyesmi recepteket kezdtem keresni a neten. 
Végül Mautner Zsófi receptjét választottam, mert gyors és egyszerű, ráadásul egy új ízkombináció, nem a megszokott fűszerezés és elkészítés. 

Hozzávalók:

1/4 kelkáposzta
10 dkg bacon
egy maréknyi dió 
1 csokor petrezselyem 
olívaolaj
só, bors,
1 citrom 



A bacont felkockáztam, és egy serpenyőben elkezdtem sütni. Mikor már majdnem kész volt, hozzáadtam a durvára vágott diót, és együtt készre pirítottam őket. Kiszedtem őket egy edénybe.
A serpenyőben olívaolajat hevítettem, és rádobtam a laskára vágott kelkáposztát. Kicsit hagytam, hogy alul megpiruljon, karamellizálódjon, majd megkevertem. Egy darabig fűszerezés nélkül pirítgattam, mert ha rögtön sózzuk, akkor levet enged, és inkább párolódik már, nem pirul. A végén sóztam, borsoztam, még kicsit összepároltam. 
Ráreszeltem egy egész citrom héját ( ehhez használjunk kezeletlen héjú citromot, a Lidl-ben mindig kapható), majd megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel. 
Végül rátettem a pirított szalonnás diót is. 

Nagyon finom köret, de akár önmagában is ehetjük. 
A fenti linken egy videót is meg lehet nézni a készítéséről. :) 

Nincsenek megjegyzések: