2017. szeptember 25., hétfő

Aszalt szilvás - diós kevert süti (paleo)



 Néha kell egy kis süti, és nálam mindig nyerő, ha amellett, hogy finom, még gyorsan el is készíthető. Ezt a mostanit az otthon található dolgokból raktam össze, finom lett. Nincs benne sem liszt, sem külön édesítés. 


Hozzávalók:

10 dkg dió (vagy mandula)
10 dkg aszalt szilva
2 tojás
1 narancs 
2 evőkanál kakaó
1 teáskanál fahéj
1 mokkáskanál őrölt gyömbér
1 teáskanál foszfát mentes sütőpor
csipet só

Ha dióból készítjük, sokkal finomabb lesz, ha előtte megpirítjuk. Ehhez nem kell más, csak egy serpenyő, amiben zsiradék nélkül, szárazon átpirítjuk a diót ( vagy a sütőben, tepsiben is csinálhatjuk) és csak utána daráljuk le.
Én ezt a késes aprítómmal csinálom, nem baj, ha nem lesz teljesen finomra őrölve, sőt. Utána beleraktam az aszalt szilvát, még ezzel is átdaráltam. Végül beletettem a tojást és a többi hozzávalót is. A narancsnak a reszelt héját, és a kicsavart levét is felhasználtam. Mindent egybeturmixoltam (ez a késes aprító előnye, így egy edényben készül minden), majd egy 18 cm átmérőjű tortaformába öntöttem (ennek az aljába sütőpapírt tettem). 
180 °C-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem. 
Szerintem önmagában is finom, de adhatunk mellé egy kis cukormentes lekvárt is. :) 



Nincsenek megjegyzések: