2016. november 16., szerda

Paszternák-édesburgonya krokett (paleo)


A húsok mellé köretként általában zöldséget fogyasztok, párolva vagy sütve, nagyon ritkán (paleo) tésztát. Ma ebédre gombás marhapörköltet készítettem, és azon gondolkodtam, milyen köret is lenne hozzá a legmegfelelőbb. Tésztám most épp nem volt itthon, így csak zöldség jöhetett szóba, valamilyen formában. Ekkor ugrott be a krokett! Nemrég szedtük fel a kertből a paszternákot, és 2-3 darab édesburgonya is akadt még, így ezekre esett a választásom. 

Hozzávalók:

40 dkg paszternák
20 dkg édesburgonya (batáta)
1 tojás
4 evőkanál cassava gari (dara)
só, őrölt bors, oregánó

A panírozáshoz kevés útifűmaghéj



A paszternákot és az édesburgonyát megtisztítottam, felkarikáztam. Kevés vízben megpároltam, majd a vizet leöntöttem róla, és alaposan lecsepegtettem. Sóztam, borsoztam, kevés oregánóval fűszereztem. Hozzáadtam az egész tojást, és a garit, majd összeturmixoltam, és egy kicsit hűlni hagytam a masszát.  

A két tenyerem közt gombócokat, majd hosszúkás kroketteket formáztam belőlük. Útifűmaghéjban megforgattam, és felhevített kókuszzsíron megsütöttem.  Ne legyen túl forró az olaj, mert akkor gyorsan megég, de túl alacsony se legyen a hőfok, mert akkor megszívja magát olajjal. Sütés közben megforgattam, hogy minden oldal egyenletesen pirosra süljön.
Papírtörlőre szedtem, hogy a felesleges olajat leitassam róla. 

Megjegyzés: a fűszerezést ízlésünköz igazíthatjuk, finom lehet bazsalikommal, kakukkfűvel is. 

A garit érdemes beszerezni, nagyon sokoldalúan használható, és nem is túl drága. Ráadásul a látszat ellenére ez nem egy liszt, hanem a manióka ( = tápióka) gyökeréből készített dara. Fermentálják, és úgy reszelik (darálják). A fermentált zöldségeknek nagyon kedvező az élettani hatásuk. 
Nem keverendő össze a szintén tápiókából készített keményítővel, vagy liszttel. Mindegyiknek más az állaga, másra jó. Leghasznosabb mind közül a gari (dara), bár ezt is előszeretettel nevezik sok helyen lisztnek (helytelenül). 







Nincsenek megjegyzések: