2016. július 10., vasárnap

Töltött gombafejek (paleo)



Nagyon szép, nagy méretű gombák voltak a hétvégi piacon, vettem is rögtön pár darabot. Rég csináltam töltött gombát, az sem a paleos időszakomban készült.. ideje volt elkészítenem így is. :))



Hozzávalók:

6 db nagy csiperke gomba
20 dkg csirkecomb filé darálva
őrölt pirospaprika
őrölt bors
kakukkfű
oregánó
1 fej hagyma
mangalica zsír


A gombákat megtisztítottam, a tönkjét kitörtem. A hét darab gombából egyet apróra kockáztam, és összevágtam az összes gomba tönkjét is. A mangalica zsírt egy serpenyőben felforrósítottam, rádobtam az apróra vágott hagymát, és üvegesre pirítottam. Majd hozzáadtam a darált csirkecomb filét, és fehéredésig pirítottam, közben folyamatosan kevergettem, majd hozzáadtam az apróra vágott gombát is. Sóztam, borsoztam, kevés pirospaprikával megszórtam, majd felengedtem egy kevés vízzel. Beleraktam a többi friss fűszernövényt is, kivéve a petrezselyemzöldet. Fedő alatt 0,5 óra alatt készre pároltam. Közben többször keverjük meg, ha szükséges, apránként pótoljuk a vizet is. A végén levettem a fedőt, és zsírjára pirítottam. Mikor elkészült, akkor raktam bele az apróra vágott petrezselyemzöldet, ezzel már csak összeforgattam.

Sütőpapírral bélelt tepsire raktam, és 180 °C-ra előmelegített sütőben 35 perc alatt készre sütöttem.
A felére 5 perccel a sütés vége előtt egy-egy vékony szelet gouda sajtot tettem, és ráolvasztottam. Mivel a férjem nem paleozik, így ez az övé lett, én a sajt nélkülit ettem. :) 








Nincsenek megjegyzések: