2016. március 30., szerda

Narancsos-diós répatorta


A húsvétot a barátnőméknél töltöttük, így nagy készülődés nekem nem volt az ünnepek előtt. De egy sósat és egy édeset mindenképp akartam készíteni, hogy én is tudjak valamit nasizni. :)
Benne vagyok egy fb-os paleo csoportban, ahol jobbnál jobb ötleteket, recepteket kapok.. Az ünnepek előtt ott is felmerült, hogy húsvétra mégis csak egy répatorta dukálna.. Ez a recept lett a favorit, többen is elkészítették, mindenki dicsérte. Így én is megsütöttem, kisebb-nagyobb változtatásokkal. Én picit másképp fűszereztem, és a hozzávalók mennyisége is változott, de a lényeg maradt. Az eredeti Clean Paleo oldalán található. :) 



Hozzávalók:

25  dkg répa
4 db alma
1 banán
15 dkg dió
4 kisebb tojás
3 evőkanál gesztenyeliszt
0,5 citrom leve
1 narancs héja
2 teáskanál őrölt fahéj
gyömbér, szerecsendió

10 dkg 72 %-os étcsoki
2 teáskanál kókuszzsír


Először lereszeltem a répát, és egy kevés víz hozzáadásával elkezdtem párolni. Közben lereszeltem az almát is, rácsurgattam fél citrom levét, hogy ne barnuljon meg. Mikor a répa félig megpárolódott, hozzáadtam az almát is, és tovább pároltam őket. Először lefedve, majd a fedőt levéve, hogy a felesleges víz elpárologjon belőle. 

A diót száraz serpenyőben pár perc alatt megpirítottam. Ez nem fontos, de sokkal jobb íze lesz így a diónak, így nem érdemes kihagyni. :) A dió 3/4 részét apróra daráltam, a többit darabosabbra hagytam. 


A megpárolt almát+répát kihűtöttem, hozzáadtam a diót, majd az apróra vágott banánt. Egy kis darab gyömbért reszeltem hozzá, majd tovább ízesítettem egy csipetnyi frissen reszelt szerecsendióval, és a fahéjjal, és egy narancs reszelt héjával.
Ehhez válasszunk kezeletlen héjú narancsot, a Lidl-ben általában kapható ilyen narancs és citrom is.
 Végül hozzáadtam a gesztenyelisztet is, és az egészet jól elkevertem. 
Egy tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem, és a masszát beleöntöttem. 160 °C-on 40 perc alatt készre sütöttem. 



Mikor kihűlt, csokimázzal bevontam. Ehhez mikrosütőben a csokit a kókuszzsírral felolvasztottam, elkevertem, majd a még formában lévő tortára öntöttem. 
Ha a máz megdermedt, a tetejét díszíthetjük narancs szeletekkel. 

Szebb lett volna, ha a formából kivéve öntöm le a mázzal, de mivel szállítani akartam a tortámat, így benne hagytam. De aki otthon készíti, vegye ki belőle, és úgy öntse rá a mázat. :) 






2 megjegyzés:

sedith írta...

Ez is nagyon guszta. Gesztenyeliszthez még nem jutottam hozzá, de mandulalisztem van, úgyhogy egyszer hamarosan sort kerítek rá. A csokoládé akkor rendben van? Én is csak magas kakaótartalmú étcsokit szoktam használni.

Lehet "gyanús", hogy olyan "bőszen" írogatok :D , de mostanában sokat olvasgattam a paleoról, és mivel hárman is vagytok, akik dicséritek, ileltve szemmel is látható a változás, amit hozott, kis lépésekben én is megpróbálkoznék vele.

Szemi írta...

Köszi! :)
A csoki kompromisszumos, ritka, ünnepi alkalmakkor fér csak bele.. Ahogy a sütizés sem lehet mindennapos, különben nem hozza a várt eredményt a paleo sem. A hangsúly mindenképp a húsokon, zsírokon, zöldségeken legyen. Lisztek, gyümölcsök, magvak ritkán.
Nekem nagyon bevált ez az életmódváltás. Ki kell próbálni, ennyit megér! :))