2016. február 21., vasárnap

Paradicsomszósz


Amióta paleozom, nem ettem ilyet.. pedig hogy szeretem! Régebben majd minden vasárnap ez volt, a vasárnapi húslevesben főtt hús mellé. De mivel az klasszikus lisztes rántással készült, nem tudtam, hogy mivel pótolhatnám, hogy megmaradjon az eredeti íz.. És bár használok paleo liszteket, de igyekszem őket minimalizálni...
Ma viszont kaptam egy jó tippet az egyik paleo csoportban, és rögtön ki is próbáltam.. Így a vasárnapi húslevesben főtt csirkecomb mellé elkészült a paradicsomszósz is.. és nagyon ízlik az új módon is! :))

Hozzávalók:

1 kisebb batáta (édesburgonya)
500 g-os paradicsom sűrítmény
kevés kókuszzsír (vagy másmilyen zsír)
só, őrölt bors
friss bazsalikomlevél
1 szedőkanálnyi húsleves (ha nincs, akkor víz)
A batátát meghámoztam, kisebb kockákra vágtam. Egy kevés felforrósított kókuszzsírra dobtam, átforgattam, és felöntöttem egy szedőkanálnyi húslevessel. Sóztam, borsoztam, és hozzáadtam a paradicsom sűrítményt. Fedő alatt addig pároltam, míg a batáta megpuhult. Ekkor beleszórtam egy kisebb maréknyi friss bazsalikomlevelet, és botmixerrel szétturmixoltam. 

A batátától kellően sűrű lett, és egy picit meg is édesíti (mi így szeretjük, régebben cukor került bele) . 


Nincsenek megjegyzések: