2015. augusztus 23., vasárnap

Húsgombóc levesbe



Amióta a paleo diéta szerint étkezem, a húslevesből a tészta kimarad, és már nem is hiányzik. Legtöbbször csak a benne főtt zöldségekkel fogyasztjuk, de néha jól esik egy kis levesbetét is. 
Ilyen lehet a májgombóc, vagy a húsgombóc. Most ez utóbbit választottam. Pulykacombból készítettem, a húst lefejtettem hozzá a csontról, a csont pedig ment a levesbe. 


Hozzávalók:

2 pulykacomb (0,5 kg tiszta hús)
1 tojás
1 kisebb hagyma
2 gerezd fokhagyma
parajdi só
csombor (borsikafű)
1 kis csokor petrezselyemzöld



A csontról a húst lefejtettem, és kiszedtem belőle az inakat is. Ez kissé aprólékos munka, de muszáj megcsinálni, és csak a színhúst felhasználni. A késes aprítómban daráltam meg ( természetesen húsdarálót is használhatunk, de az aprító gyorsabb) , hozzáadtam az apróra vágott hagymát, a fokhagymát pedig hozzáreszeltem. Beleraktam a tojást is, és fűszereztem. Az aprítót újra beindítottam, és jól összeturmixoltam vele. 

A gombócokat kifőzhetjük a levesben is, de nekem most az tele volt hússal és zöldségekkel, nem fért el benne. Ezért külön forraltam vizet, adtam hozzá egy kanál kacsazsírt és egy kiskanál sót. Két kiskanál segítségével kis gombócokat formáztam, és a forrásban lévő vízbe raktam őket. Minden egyes gombóc előtt mindkét kanalat belemártottam a vízbe, így utána is könnyen kicsúszott belőle, nem ragadt bele. 
30 percig főztem lassú tűzön, lefedve. 

Megjegyzés: másfajta húsból is elkészíthető, és tetszés szerint fűszerezhető. 

Nincsenek megjegyzések: