2015. április 13., hétfő

Gombás csirkecomb ragu (paleo)


Hozzávalók:

70 dkg kicsontozott felső csibecomb
25 dkg gomba
15 dkg szalonna
1 nagy fej hagyma
2 evőkanál kókusztejszín (cocomas)
1 evőkanál nyílgyőkérliszt
só, frissen őrölt bors
kakukkfű, oregánó,
csipet cayenne bors
kevés citromlé
kis csokor petrezselyemzöld

A körethez egy darab zeller



A szalonnát apró kockára vágtam, és zsír hozzáadása nélkül elkezdtem kisütni. Hozzáadtam a nem túl apróra vágott hagymát, ezzel együtt üvegesre pirítottam. A kicsontozott csibecombot vékony csíkokra vágtam, és a hagymás zsiradékra dobtam. 

Fehéredésig pirítottam, ekkor fűszereztem. Felengedtem kb. 2 dcl vízzel (annyi legyen, ami épp ellepi), és fedő alatt készre pároltam. Mikor kb. félidőben voltam, hozzáadtam a gombát is. Mikor elkészült, a fedőt levéve még főztem kicsit, hogy a felesleges víz elpárologjon. De ezt mindenki saját ízlésére igazíthatja, van, aki hosszabb lével szereti. :)

A végén beleraktam a kókusztejszínt, és folyamatos keverés mellett az egy kanál nyílgyökérlisztet is. A petrezselymet apróra vágtam, a legvégén adtam hozzá, ezzel már épp csak egyet forraltam rajta.

A tűzről levéve citromlével ízlés szerint savanyítjuk. 

Kockára vágott, kókuszzsírban kisütött zellerrel tálaltam. 



Nincsenek megjegyzések: