2015. március 21., szombat

Magvas sós rudak - paleo



Vééééégre találtam egy finom sós rágcsát paleo változatban is. :) Az ötletet az egyik paleo csoportból merítettem, ahogy a zsemléket, úgy ezt is Tögyi Julianna írta be. Egy kicsit változtattam az eredeti arányokon, hozzávalókon, és a formázáson is.. Nem volt időm perecekkel bíbelődni, egyszerűen kinyújtottam a masszát, és rudakat vágtam belőle. :) Nem paleózóknak is ajánlom, gyors és finom. 

Hozzávalók:

12 dkg őrölt dió
12 dkg őrölt mandula
4 dkg kókuszliszt
8 dkg útifűmaghéj
8 dkg kacsazsír
1,5 dkg só (himalája)
1,5 dkg sütőpor (foszfátmentes)
3 dcl meleg víz
4 egész tojás
1 tojásfehérje




A diót, a mandulát késes aprítóban apróra daráltam, hozzáadtam az útifűmaghéj felét, még azzal is átdaráltam.
Beleraktam a többi útifűmaghéjat, sót, kókuszlisztet, sütőport, elkevertem. Ekkor hozzáadtam az olvasztott kacsazsírt és az egész tojásokat, plusz az egy tojásfehérjét. Jól összekevertem, majd leöntöttem a meleg vízzel. Ezzel is elkevertem, majd hagytam  pár percig, hogy megdagadjon.
Szilikon lapon lisztezés nélkül kinyújtottam,a tetejére szezámmagot és napraforgómagot szórtam. Nyújtófával kicsit átmentem rajta, ez belenyomta a masszába, majd derelyevágóval rudakat vágtam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire raktam. 

175 °C-ra előmelegített sütőben, légkeveréssel 15-20 perc alatt készre sülnek. Rácsra szedve hagytam kihűlni. 

Megjegyzés: a tészta tetejét megkenhetjük felvert tojással, és úgy is rászórhatjuk a magvakat, ez esetben nem kell nyújtófával beledolgozni. 
Ebből az adagból 2,5 tepsivel lett. Másnap is tökéletesen finom. 



Nincsenek megjegyzések: