2014. január 30., csütörtök

Sült batáta



Batáta, vagyis édesburgonya.. Felénk sajnos még elég ismeretlen ez a növény, pedig nagyon sokoldalúan használható. Én tavaly kóstoltam először, akkor csináltam belőle köretnek ezt a sült batátát. Nem is tudom, hogy felejthettem el felrakni a blogra, pedig annyira ízlett!  
A burgonya a névben ne tévesszen meg senkit, inkább csak külsőleg hasonlít az itteni burgonyára.. Az íze valahol a zsenge sárgarépa és a sütőtök között van szerintem.



Gazdag az ásványi anyag tartalma, magas a C, B2 ,B6 és E vitamin tartalma. Ezért télen kiváltképp ajánlható a fogyasztása, készülhet belőle akár leves, egytálétel is, de nyersen is finom. Bár a szénhidrát tartalma elég magas, de a glikémiás indexe alacsony, ezért cukorbetegek is bátrabban fogyaszthatják. 

Amikor nekiálltam receptet keresni a neten, hogy mit is készítsek belőle, Gabojsza  ("Anya, ez isteni!" blog írója) receptje tetszett a legjobban. Ezért ezt vettem alapul, bár végül az ízesítés nálam picit más lett. De az élére állított batáta-karikákat is nála láttam, és azt meg is hagytam, nagyon tetszett. :))



Hozzávalók:

5-6 darab batáta
narancsos olívaolaj
kakukkfű
bazsalikom
 frissen őrölt 4 színű borskeverék





A batátát meghámoztam, és kb. 2 mm-es karikára vágtam. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel megszórtam. 
Egy hőálló tálat vékonyan kiolajoztam, és szépen elrendeztem benne a szeleteket. Pár levélke bazsalikomot közé rakosgattam, majd a narancsos olíva olajjal meglocsoltam. Ha nincs ilyen, sima olíva olaj is jó, de nekem nagyon bejött az íze, szerintem jól illik a batátához. 

180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sül.
Fogyaszthatjuk köretként, de akár önálló fogásként is. :)

Készítsétek el, annyira finooooom! :))


Nincsenek megjegyzések: