2013. január 13., vasárnap

Sajtos pogácsa dióval és mandulával


Mivel az idén még nem jártam erre, egy kis fáziskéséssel most kívánok mindenkinek boldog új évet! :)
Nagyon sűrű volt az elmúlt év vége, sok munka, és egy kis betegség is, így nem túl sok mindent sütöttem-főztem. Főleg új dolgokkal nem kísérleteztem, kivéve egyet-kettőt, de azokat sem volt időm felrakni. Azért majd lassan pótolom. :)

Ezt a pogácsát tegnap sütöttem, egy újfajta lisztet próbáltam ki. Már régóta nézegettem a Dia Wellness cég termékeit, főleg a szénhidrát csökkentett lisztek érdekeltek, csak megvenni nem tudtam hol. De a múlt héten Párkányban jártam, és a magyarországi Eszterházy cukrászda kirakatában megláttam.. Nem is sokáig gondolkodtam, vettem 3 félét, mindegyikből egy zacskóval, próbára. 
Az egyik glutén-, tej- és tojásmentes, a másik a Zero-6 lisztkoncentrátum, a harmadik pedig egy 50 %-al csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék. Ez a pogácsa ez utóbbiból készült. 




Hozzávalók:

25 dkg ch csökkentett DW lisztkeverék
15 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg finomliszt
1 sütőpor
3 csapott teáskanál só
25 dk vaj vagy margarin
2 dcl tejföl
1 egész tojás
10 dkg reszelt sajt

A tetejére:

1 egész tojás 
3-5 dkg reszelt sajt
szeletelt mandula, dió



A hozzávalókat alaposan összegyúrtam. Könnyebb, ha vajat hagyjuk szobahőmérsékleten kicsit puhulni, vagy pedig reszeljük a tésztához nagy lyukú reszelővel.
Lisztezett deszkán kinyújtottam, majd különböző formákat szaggattam ki belőle. A tetejét megkentem egy felvert tojással, kevés reszelt sajttal megszórtam. A felére szeletelt mandula, a másik felére fél diók kerültek.



 175 °C-ra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sültek. összesen 3 tepsivel lett ebből az adagból.

 Szerintem a dióval párosítva egyenesen fenséges! :)



2 megjegyzés:

M@rti írta...

Még soha nem sütöttem "egészséges" lisztből semmit, de a képek meggyőztek! Biztos finom!

Szemi írta...

M@rti, próbáld ki, tényleg finom! :)