2012. július 5., csütörtök

Levendulás sárgabarack-nektarin turmix



Ebben a hőségben képtelenség komolyabb ételeket főzni, pláne sütni... enni viszont kell valamit. Bár ez a turmix inkább innivaló, de néha épp elég is ennyi. Gyorsan elkészül, tele van vitaminnal, jól lehűtve isteni finom!

Sokáig ódzkodtam attól, hogy a levendulát ételbe rakjam, de úgy gondoltam, hogy most teszek egy próbát. Nagyon fincsi lett, a sárgabarackkal nagyon jól harmonizál az íze.
Azt hiszem, hogy csak a mennyiséggel kell vigyázni, nehogy túlságosan elnyomja a levendula íze-illata a többi hozzávalóét. 
Én egy pohárnyira ennyit szórtam, mint ami itt a képen látható, így épp jó volt. :)

Hozzávalók:

2 db nektarin
6-8 db sárgabarack
2 dcl kefír
1 kisebb citrom leve
Egy kevés frissen szedett levendulavirág

A gyümölcsöket megmostam, feldaraboltam, és a turmixgépbe raktam. A héját én nem húztam le, aki úgy gondolja, megteheti, de szerintem felesleges.
Hozzáadtam a citrom kifacsart levét és a kefírt, és az egészet jól összeturmixoltam. Hűtőbe raktam,hogy jól lehűljön. Ha erre nem akarunk várni, rakjunk bele apróra tört jeget, mert azért ez hidegen az igazi. :)

Poharakba adagoltam, a tetejét megszórtam egy kis friss levendulavirággal, és már lehetett is inni. :)

Megjegyzés: én nem raktam bele semmilyen édesítőt, nekem nem hiányzik, épp jó így, hogy picit savanykás.  De természetesen tehetünk bele cukrot is, bár én inkább mézzel édesíteném, ha már mindenképp szükséges. :)



1 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Egyre több helyen látom, hogy bátran nyúlnak a lányok a levendulához...Biztos finom lehet, most már nekem is ki kell próbálnom! Jöhetne egy pohárkával...