2012. július 25., szerda

Kókuszos őszibarack krémleves


Nyáron az egyik legnagyszerűbb ételek közé tartoznak a gyümölcslevesek. Számtalan módon variálhatóak, melegen, hidegen, egyaránt finomak. Az sem hátrány, hogy gyorsan elkészülnek, némelyik még főzést sem igényel.

Beindult az őszibarack szezonja, a napokban kaptam én is egy ládával. Befőzni most nem akarok  belőle, maradt a kamra polcán még tavalyról befőtt és lekvár is. 
Tehát esszük csak úgy, készült belőle már leves és édesség is...de még mindig van. Azt hiszem, hogy holnap a fagyi kerül sorra. :)
De most írom a leves hozzávalóit:

Kb. 1,5 kg őszibarack
2,5 dcl tejszín
1 doboz konzerv kókusztej (4 dcl)
1 vaníliarúd
1 kanál étkezési keményítő
0,5 citrom leve
cukor ízlés szerint




A barackokat meghámoztam, magját eltávolítottam, és összevágtam ( 2-3 darabot rakjunk félre, ebből majd a végén levesbetét lesz). Rögtön vízbe raktam, amibe előtte belecsavartam 0,5 citrom levét. Annyi víz legyen, ami épp ellepi a barackokat. 
Felraktam a tűzre, egy kevés cukorral (xukorral-nyírfacukor) ízesítettem, és beleraktam egy vaníliarúd kikapart belsejét, és magát a külső részét is.

Forrástól számítva kb. 20 percig főztem. A vanília héját eltávolítottam, majd az egészet botmixerrel szétturmixoltam. Hozzáadtam a kókusztejet, és visszaraktam a tűzre, forrásba hoztam. A keményítőt elkevertem a tejszínben, a forró levesből egy szedőkanálnyival összekevertem (hőkiegyenlítés), majd az egészet belecsurgattam a levesbe. 
Épp csak felforraltam, majd lezártam alatta a tüzet.

A maradék őszibarackot apró kockákra vágtam  majd a levesbe raktam. Igazán nagyon finom lett! 




Nincsenek megjegyzések: