2012. április 7., szombat

Húsvéti zöldséges-sonkás pite



A receptet Citromhab blogján találtam a napokban. Annyira megtetszett, hogy nem is sokat vártam az elkészítésével, megcsináltam én is. A barátnőmékhez készülünk húsvétra, gondoltam,hogy ez épp jó lesz oda, mert jól szállítható, és nagyon mutatós.
Ezért megvágott képet most nem tudok róla felrakni, de majd pótolom. :) Viszont a receptet mindenképpen be akartam írni, mert ha valaki szeretné, húsvétra még el tudja készíteni. Persze más alkalomra is tökéletes! :)
A recepten nem sokat változtattam, mert nagyon pontosan ki van dolgozva, tökéletesek az arányok. Csak a fűszerezést igazítottam az ízlésemhez, és a tölteléket turbóztam fel egy kicsit, raktam a zöldség mellé egy kis füstölt főtt sonkát is, hogy a fiúknak jobban csússzon. :))

A hosszú leírás senkit ne riasszon el, mert tovább tartott leírni, mint megcsinálni.


Hozzávalók:

Tészta:

35 dkg liszt
15 dkg vaj
1 tojás
1-2 evőkanál tejföl
1 tk só

Töltelék:

45 dkg mexikói zöldség keverék (fagyasztott)
20 dkg brokkoli (fagyasztott)
25 dkg főtt füstölt sonka
30 dkg tejföl
3+4 tojás
5 dkg reszelt füstölt sajt
1 kis csokor petrezselyemzöld
só, bors,
friss kakukkfű

A kenéshez:

1 tojás sárgája
1 kávéskanál tej


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és folpackba csomagolva legalább fél  órára a hűtőbe tesszük. Közben elkészíthetjük a tölteléket.
Mivel én fagyasztott zöldséget használtam, ez nagyon gyorsan ment. Természetesen elkészíthető friss zöldségekből, ez esetben a főzési idő egy picivel hosszabb lesz. A zöldségeket pedig igazítsuk az ízlésünkhöz, azt rakjunk bele, amit szeretünk.

A fagyasztott zöldségeket forrásban lévő vízbe dobtam, és pár percig főztem. A tejfölben elkevertem a 3 egész tojást, a reszelt sajtot, sót, őrölt borsot és az apróra vágott petrezselymet.


Egy 23 cm átmérőjű tortaformát kivajaztam. A tésztát elosztottam 2/3 - 1/3 részre. A nagyobbik részt 27 cm átmérőjű kör alakúra nyújtottam, és beleraktam a tortaformába, a széleket hozzányomogattam a forma oldalához.
Felváltva beleraktam a langyosra hűlt zöldségeket és a kockára vágott főtt füstölt sonkát. Egy kanál segítségével 4 kis mélyedést csináltam a zöldségben, és beleütöttem a 4 tojást. Óvatosan rácsurgattam a tejfölös masszát.



A maradék 1/3 rész tésztát 23 cm átmérőjűre nyújtottam, és kis szív formákat vágtam szaggattam ki belőle.
Ráraktam a massza tetejére, a kivágott részekkel még megdíszítettem.
A tejjel elkevert tojással megkentem az egészet, egy hurkapálcával pedig több helyen megszurkáltam a tésztát, hogy a gőz ki tudjon jönni.

180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt sült meg készre. Tálalás előtt hagyjuk egy kicsit hűlni.

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Jesszusom, de baromi jó!!! Elteszem az agyamba, ezt ki kell próbálnom :-)

Kellemes ünnepeket kívánok :-)

Szemi írta...

Köszi Viki!
Nektek is kellemes ünnepeket! :)

Viki írta...

Itt is megcsodáltam !
További Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok !

Szemi írta...

Másik Viki, neked is köszi! :))