2012. február 7., kedd

Fűszeres almakrémleves



Egy villámgyorsan elkészíthető, lélekmelengetően fűszeres leves... A receptjét Somogyi Krisztinának köszönöm. :)

Hozzávalók:

4-5 db alma
1 zacskó vaníliás pudingpor
2 dcl tejszín
2-3 evőkanál barna nádcukor (vagy egyéb édesítő)
1 citrom reszelt héja
1-2 rúd fahéj (lehet  őrölt is)
1-2 db csillagánizs (lehet őrölt is)
pár darab szegfűszeg

kb. 2 maréknyi szeletelt mandula

Az almákat meghámoztam, kockára vágtam, és a fűszerekkel ízesített vízben felraktam főni. Nem kell neki sok idő, kb. 10 perc alatt megpuhult. Ekkor a fűszereket kivettem belőle - ezt nagyban megkönnyíti, ha a fűszereket, kiváltképp a szegfűszeget egy teatojásba rakva tesszük bele -, majd az egészet egy merülőmixer segítségével szétturmixoltam. A pudingport csomómentesre kevertem egy kevés víz és a tejszín keverékében, majd a forrásban lévő almás péphez adtam. Folyamatos kevergetés mellett besűrítettem.

A szeletelt mandulát egy száraz serpenyőben megpirítottam, majd ezt raktam bele "levesbetétként".

3 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Felettébb lájkolom ebben a zimankóban :-)

Szemi írta...

Igen, szerintem is pont jó ebben a hidegben. :)
Nyáron meg majd esszük ugyanezt jól behűtve, mert úgy is finom. :))

Vicuska írta...

Nagyon szeretem, tetszik a levesbetét is!!! :)