2012. január 21., szombat

Gofri nagyon csokisan, mégis diétásan



Elég rég csináltam gofrit, valahogy nem jutott eszembe. Mostanában méginkább hanyagolni terveztem az ilyen édes nassolnivalókat, mert a karácsonyi ünnepek alatt bizony felszaladt jópár felesleges kiló ránk. De mikor tegnap megláttam Lilla Wittner blogján ezt a csokis gofrit, úgy döntöttem,hogy mégis csinálok egy adagot. Méghozzá úgy, hogy azért ne legyen nagyon bűntudatom sem az evése közben. :)
Nemrégiben vettem pár "update-es"  alapanyagot, többek közt szénhidrátcsökkentett lisztet is, így a rendes lisztet erre, a cukrot nyírfacukorra /Xukor-ra/ cserélve megsütöttem. 

Bár a tésztája nekem nem lett ropogós, de nagyon csokis és nagyon finom! :) Az eredeti recept itt megtalálható, ez pedig az én változatom.




Hozzávalók:

1,25 dcl finomliszt
1,25 dcl szénhidrátcsökkentett liszt
3 csapott evőkanál porxukor / nyírfacukor por formában/
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
8 dkg 74 %-os kakaótartalmú étcsokoládé apróra vágva

1,25 dcl joghurt
1,75 dcl víz
2,5 dkg olvasztott vaj
2 egész tojás
2 kiskanál vanília esszencia

A száraz és nedves hozzávalókat először külön összekevertem, majd az egészet összevegyítettem. A felforrósított gofrisütőbe adagolva kisütöttem. Ebből az adagból nekem 8 db ilyen nagy lóhere forma lett.

A tetejére tehetünk ízlésünk szerint bármit. Én most egy kis xukorral /nyírfacukorra/l befőzött sárgabaracklekvárt és tejszínt raktam rá.







2 megjegyzés:

Nóra írta...

Nagyon guszta!
Persze, az update liszt miatt puha a tészta, már kikísérleteztem a pékárunál is. De ha ennyi csak a hibája, akkor megéri változtatni, szerintem.

Szemi írta...

Tehát ez a fajta liszt jobban puhít? Mást még nem készítettem belőle, jövő héten szeretnék kiflit csinálni, kíváncsi vagyok,milyen lesz. :)