2011. március 23., szerda

Rizses hús



Egy egyszerű étel, ami aránylag gyorsan elkészíthető. Biztosan mindenki ismeri, és készíti is különböző ízesítéssel. Tehetünk bele különféle friss zöldségeket is, én most fagyasztott zöldségkeveréket használtam.Csak halkan és zárójelben jegyzem meg, hogy nálunk ez a rizottó. :))
Mivel tudom, hogy az igazi rizottó nem így készül, ezért inkább "hivatalosan" rizses húsnak írom, de mi otthon már csak a rizottónál maradunk. :))

Hozzávalók:

0,5 kg disznócomb vagy lapocka
25 dkg rizs
1 zacskó fagyasztott zöldségkeverék /borsó,répa,kukorica/
1 nagy fej hagyma
olaj
só,őrölt bors
őrölt pirospaprika

A tetejére reszelni való sajt.

A hagymát apróra vágtam, és olajon üvegesre pirítottam. Ráraktam a kis kockára vágott húst, és kevergetve fehéredésig pirítottam. Rászórtam a pirospaprikát, elkevertem, és rögtön felöntöttem annyi vízzel, ami a húsokat épp ellepte. Sóztam, borsoztam, és fedő alatt készre pároltam. Mikor a hús már puha volt, hozzáadtam a fagyasztott zöldségkeveréket, és most már fedő nélkül főztem tovább, így a levéből is elpárolgott a felesleges víz.

Közben külön elkészítettem a rizst. Kevés olajon megfuttattam, majd dupla mennyiségű vízzel felöntöttem. Megsóztam, és lefedve készre pároltam.
Mikor a hús is elkészült, beleraktam a rizst, és együtt még pár percig kevergetve összefőztem.

Tálaláskor a tányéron reszeltem rá sajtot. Adhatunk mellé savanyúságot is, uborkát, vagy ki mit szeret. :)


Posted by Picasa

9 megjegyzés:

Pilchard írta...

Hú,ezt most nagyon meg bírnám enni.Nagyon-nagyon kívánatosan néz ki.Hát kénytelen leszek holnap rizses húst főzni.

Barbi konyhája írta...

Nagyon szeretem a rizses húst, én a kész pörire teszem a rizst és vele együtt fő készre! Legközelebb én is teszek, hozzá zöldségkeveréket, mert biztosan finom lett!

duende írta...

Én is a pörkölt levébe teszem a nyers rizst, így a rizs azt a finom szaftot magába tudja szívni. Nem szeretem a rizottókat, de a klasszikus rizses húst (ami együtt fő a hússal) igen. A pörköltet pl. rizskörettel... soha. A rizses hús tényleg kivétel. De csak az együttfőtt. :)

Szemi írta...

Pilchard, köszi! :)

Barbi, szerintem nagyon finom benne a zöldség, kicsit feldobja. :)

Duende, egyszer próbáltam együtt főzni, de valahogy nem bírtam jól eltalálni a folyadék mennyiséget, és a rizs alig bírt megfőni. Ráadásul folyton kevergetni kellett,hogy ne égjen le.
Így biztosan puha lesz a husi is és a rizs is, és a végén a pár perces "összefőzés" alatt a rizs szépen magába szívja a pörkölt szaftját-ízét is. :))

egycsipet írta...

Imádom a rizses húst! :)
Új nekem ez az elkészítési mód, mert ahogy Barbi, én is egyben főzöm.

duende írta...

Mérd ki a riszt bögrével, amit hozzáadsz. A pörköltnek van egy kevés szaftja is, és ha dupla mennyiségű vízet öntesz házzá, mint amennyi a rizs volt, akkor megfő benne. És teflonlábosban készítsd, vagy rozsdamentes acéllábosban. És mikor felöntötted a rizses pörköltet a dupla mennyiségű vízzel és mikor épp felforrt, tedd a tűzhelyed legkisebb lángjának legkisebb lángjára és tegyél rá fedőt. És ne nyúlj többet hozzá. Egyszer kukkats alá a fedőnek kábé 10 perc elteltével, és ha a tetején már csak 1/2 cm-nyi folyadék van, zárd le a lángot, de a fedőt hagyd rajta. Még 20 percig. Addig ne nyúlj hozzá.
Így 1000 % hogy nem ég le (nekem soha) és tutira puha lesz a rizs is benne. Ennyi a trükkje. :)
(Nálam is fenn van a blogon a rizseshús.)

Szemi írta...

Duende, köszi a részletes leírást. :) Legközelebb kipróbálom.
Egyébként a rizst így főzöm, és sosem keverem meg közben, mnégsem ragad le. Csak úgy egyben volt vele gondom. :)

Bianka írta...

Nagyon guszta

Viki írta...

Ezt ide most le kell irnom, bár sokáig Ős titok volt. Képzeld el, hogy amikor férjhez mentem (Úristen, már nem is emlékszem rá mikorvolt) :))) - a férjem az újdönsült kijelentette, hogy mindent főzhetek, csak rizses és tarhonyás húst nem !!!! Azt hittem, hogy másnap rohanok a bíróságra, hogy elválok. Nekem ugyanis ez a két kedvenc étkem, akár felváltva minden nap megenném.
Husz évig bírtam, amikoris egyszer kipattant belőlem a vulkán és megfőztem az én kedvenc tarhonyás húsomat (először, majd azt követte a rizses hús.) Abszolut nem érdekelt mit fog szólni a férjem. Na mit gondolsz mit mondott ? --- hát a tíz ujját is megnyalta és azt mondta, eddig miért nem főztem. Emlékeztettem!!! - válasza!!! --- jaaaaa! Ő olanra gondolt, amit annó a menzán ettek :) Hát húsz év börtön volt nekem rizses és tarhonyás hús nélkül. Na ne félj, azóta már esznéletlenül bepótoltam :)
Még a rizottót is :))))

Viszont nem csak ezért jöttem, de ezt nem hagyhattam ki. Hoztan Neked "Egy jó szót", hogy miért is? - mert imádom a blogod, Téged, és mindent ami a kezeid közül kikerül, s egyáltalán úgy összevetve mindent.

S hogy értsd is, miről van szó. kérlek kövesd ezt a linket.

http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html