2011. március 19., szombat

Frankfurti leves



Bár máshol már sokszor ettem ilyen levest, én csak most csináltam először. Van ugyan egy hasonló kelkáposzta leves már a blogomon, de ez azért mégis más. A neten utánanéztem a recepteknek, többfélét is találtam. Nem tudom, hogy melyik az eredeti, én végül összehoztam ezekből egy olyat, ami úgy gondoltam, hogy nekünk ízleni fog. :)

Hozzávalók:

1 kis fej kelkáposzta
5-6 szem közepes krumpli
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dcl tejföl
2 dcl tejszín
2 evőkanál barnarizsliszt
6 darab virsli
só, őrölt bors,
majoranna, őrölt köménymag
csombor, kakukkfű
olaj

Az apróra vágott hagymát üvegesre pirítottam egy kevés olajon, majd hozzáadtam a szintén nagyon apróra vágott fokhagymát is. Ezzel már csak pár másodpercig pirítottam, majd félrehúztam a tűzről, és megszórtam pirospaprikával. Elkevertem, felöntöttem kevés hideg vízzel, és visszaraktam a tűzre. Beleraktam a kockára vágott krumplit, és a vékonyra vágott kelkáposztát, majd annyi vizet engedtem rá, amennyi ellepte. Fűszereztem, és lefedve kb. 30 perc alatt készre főztem.

A tejfölt és a tejszínt összevegyítettem, majd csomómentesre kevertem benne a barnarizslisztet. Hozzáadtam két szedőkanálnyit a forró levesből /hőkiegyenlítés/, majd az egészet visszaöntöttem a levesbe.
Ekkor beleraktam a felkarikázott virslit, és pár perc alatt készre főztem.

Megjegyzés: barnarizsliszt helyett használhatunk finomlisztet is.

6 megjegyzés:

Ani írta...

Hmmm, de sinom, ahogy a lányom mondaná. :-)
Az egyik kedvenc levesem.

Bianka írta...

Egyik nagy kedvencünk

Ditta tortái írta...

Nagyon szeretjük mi is,igazi gyógyszer:-)

egycsipet írta...

Nagyon szeretem! Én gyerekbarát változatban készítem: le szoktam turmixolni... :D

Szemi írta...

Ani, Bianka, Ditta, ezek szerint sokan szeretjük ezt a levest! :))

Egycsipet, úgy is finom lehet, rögtön meg van oldva a sűrítés is vele. :)

Latsia írta...

Szemi, ez nekünk is ízlene!:-) Küldhetnél is egy tányérkával, én meg hoztam Neked egy díjat, kukk be hozzám léccí!:-)