2011. február 18., péntek

Isler



A karácsonyi sütögetéskor kimaradt az isler, pedig nagyon készültem rá. Most végre bepótoltam a lemaradásomat ezügyben. A recept Sherpától van, köszönöm neki, nagyon jó a tészta. Az ő eredeti alaptésztáját megdupláztam, biztos voltam benne, hogy el fog fogyni. :))

Hozzávalók:

25 dkg vaj
25 dkg liszt
15 dkg porcukor
20 dkg darált dió /vagy mandula/
fél kiskanálnyi fahéj

A tetejére csokimáz, az összeragasztáshoz pedig baracklekvár.

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, és folpackba csomagolva a hűtőbe raktam. Legalább egy órát hagyjuk ott pihenni, de inkább többet.
Majd lisztezett deszkán kinyújtottam, kb. 3.4 mm vastagságúra, kör alakúra szaggattam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
180 °C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöttem. Az eredeti receptben Sherpa 10 percet ír. Ezt mindenki figyelje, mert minden sütő másképp süt.
Lényeg, hogy ne legyen túlsütve, mert hamar megég a tészta, és keserű lesz.

A tepsin hagytam kihűlni, majd kettőt baracklekvárral összeragasztottam. Kicsit állni hagytam. Közben vízgőz felett étcsokit olvasztottam kevés olajjal, és ebbe mártogattam az összeragasztott linzereket.
A tetejét apró cukorgyönyggyel díszítettem.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek, főleg a színes cukrocskák miatt

Ditta tortái írta...

Gyönyörűek lettek!

Belly írta...

Nagyon szeretem őket,hát még a kolléganőm.Itt nyel nagyokat :-D

Szemi írta...

Bianka, a cukrocskák tényleg feldobják kicsit.

Ditta, köszi!

Belly, én is megenném gyakrabban is, de ugye nem lehet...