2011. február 19., szombat

Hamburger zsemle



Úgy volt, hogy ma grahamlisztes zsemléket sütök, de találtam még a fagyasztóban pár teljeskiőrlésű péksütit. Így változtattam a terven, és hamburgerzsemlét sütöttem.
A receptet TücsökBogár oldalán találtam, éppúgy, ahogy a tervezett grahamliszteset is.
Azt is biztosan meg fogom sütni pár nap múlva, mert nagyon jól néztek ki. Na de ezek az óriási hambi-zsömik... nagyon-nagyon finomak! Csak ajánlani tudom mindenkinek, úgy van, ahogy Tücsök írta, pihe-puha, foszlós a tésztája... A recepten épp csak egy kicsit módosítottam. Finomliszt helyett tönköly réteslisztet használtam, és a nála írt 5 dkg cukor helyett csak 1 evőkanállal tettem bele.

Hozzávalók:

40 dkg kenyérliszt BL-80
10 dkg tönköly rétesliszt
2,5 dkg élesztő
3 evőkanál tej
2,5 dcl langyos víz
5 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás
1,5 teáskanál só
1 evőkanál cukor

A tetejére 1 tojás+kevés víz, szezámmag




A hozzávalókat a kenyérsütőgépbe raktam /alulra a folyékony dolgokat, rá a többit/, majd elindítottam a dagasztóprogramot. Bő egy óra múlva gyönyörűen megkelt tésztát vettem ki belőle. Elosztottam 8 részre, és egyenként átgyúrtam, majd gömbölyítettem.
Sütőzacskóba raktam, mert úgy gondoltam,hogy majd abban sütöm meg, de ez nem volt jó ötlet, mivel mikor megkeltek, rájöttem, hogy így nem tudom lekenni tojással, mert ráragad a zacskó... Csak annyit tudtam már tenni, hogy levágtam róla a zacskó tetejét.

Úgyhogy a zacskó felejtős ez esetben, rakjuk csak egyszerűen egy sütőpapírral bélelt tepsire. Hagyjunk közte bőven helyet, mert jócskán megkelnek. Az enyémek is összesültek kicsit.
Húzzunk rá egy nagyobb nejlonzacskót, vagy fóliát, és ismét 1 órán keresztül hagyjuk kelni.

A sütőt közben melegítsük elő 200 °C-ra. A megkelt tésztát kenjük le a kb. 2 evőkanálnyi vízzel felvert tojással, majd szórjunk rá szezámmagot.



Kb. 20 perc alatt sülnek ilyen gyönyörűszép színűre. Ha kivesszük, spricceljük le hideg vízzel, és rácsra téve hagyjuk kihűlni.
Nekem eddig ez lett a legjobban sikerült zsemlém, biztos, hogy gyakran el fogom készíteni. TücsökBogár, köszi a receptet! :)

7 megjegyzés:

Nelli írta...

Nagyon, nagyon szépek lettek!:-)

Tücsök Bogár írta...

Ezek gyönyörűségesek lettek!
Bárhova megyünk kirándulni, a lányok mindig arra kérnek, hogy ezeket süssem meg az útra! Remélem Nektek is annyira ízlett, mint nekünk! :)

Szemi írta...

Nelli, köszi!

Tücsök Bogár, nagyon ízlett! Annyira, hogy már ma újra kell sütnöm! :))

Bianka írta...

Hű mesteri szépek, a bolti változat elbújhat emellett

Szemi írta...

Bianka, az biztos, hogy az otthon sütött péksütik sokkal finomabbak,mint az üzleti. :)

Névtelen írta...

Csodálatosak!

Margó

Szemi írta...

Köszi Margó! :)