2010. szeptember 29., szerda

Vöröslencseleves savanyúan



A napokban egy gyors levest szerettem volna készíteni, ezért a választásom a vöröslencsére esett. A többi lencsefajtával ellentétben ez nagyon gyorsan megfő, elég neki 10-15 perc, áztatni sem kell előtte.
Bár elég magas az energiatartalma, mégis jó, ha gyakrabban beillesztjük az étrendünkbe. Ugyanis sok fehérjét tartalmaz /ezért kiváltképp a vegetáriánusoknak hasznos / , és bár a szénhidrát tartalma sem éppen alacsony, de a lassú felszívódásúak közé tartozik. Ezért fogyaszthatják diétázók és cukorbetegek is. Ezenkívül jelentős a rost tartalma, és így kisebb adaggal is elérhetjük a jóllakottság érzetét.

A leves alapreceptjét Nagy Levinnél találtam. Nagyjából ugyanígy is készítettem el, csak a hozzávalókat dupláztam meg, és a végén kapott egy tejszínes habarást.

Hozzávalók:

15 dkg vöröslencse
2 répa
2 zöldség
3 krumpli
3 gerezd fokhagyma
1 fej hagyma
2 db virsli /lehet fűszeresebb/
só, bors, babérlevél,
őrölt pirospaprika
csipetnyi szárított tárkony
1 leveskocka
1 kiskanál mustár
1 citrom leve
kevés olaj


A habaráshoz:

2 evőkanál liszt
3 dcl tej
2 dcl tejszín

Az apróra vágott hagymát és fokhagymát egy kevés olajon megfuttattam. Hozzáadtam a karikára vágott répát és a zöldséget, valamint a kisebb kockára vágott krumplit. Párszor átkevertem, meghintettem egy mokkáskanálnyi pirospaprikával és felöntöttem vízzel.
Hozzáadtam a többi fűszert, a mustárt és a leveskockát, és majdnem készre főztem.

Ekkor beleraktam a lencsét és a karikára vágott virslit, majd ezzel együtt kb. 15 perc alatt készre főztem. A lisztet elkevetem a tejszínnel és a tejjel, beleöntöttem a levesbe, hozzácsurgattam a citrom kifacsart levét, és 1-2 perc alatt összefőztem.
Tálaláskor a tetejére szórtam egy kevés apróra vágott petrezselyemzöldet.

Megjegyzés: a habaráshoz használhatunka hagyományos finomliszt helyett barnarizs-lisztet vagy pedig zabpehelylisztet, ezeket cukorbetegek is fogyaszthatják.


10 megjegyzés:

Thrini írta...

De szép színe van! Valamelyik nap én is készítettem lencselevest. Mi is nagyon szeretjük, jól esett ebben a szomorú időben.

Szemi írta...

Hát igen, eljött a meleg levesek és a forró teák ideje...

Nóra írta...

Még soha nem ettem vöröslencsét, de ez nagyon guszta. Szerintem ki is próbálom, köszi.

Szemi írta...

Nagyon hamar megfő, vigyázni kell vele.

Nelli írta...

Nem is gondolnánk milyen hamar megfő.Tényleg vigyázni kell vele.Annyira szép színe van.

Bianka írta...

Még sosem ettem, de lencse levest sem, csak főzeléknek. Nagyon guszta

Szemi írta...

Bianka, bár lencsét szoktam főzni eddig is, levesnek és főzeléknek is, de ezt a vörös fajtát én is most próbáltam először.
Nagy előnye a többi fajtával szemben, hogy nagyon hamar elkészül.

Belly írta...

Nézz be hozzám légy szíves!!!!!!!!!

Cukorbeteg írta...

Én cukorbeteg vagyok és nagyon tetszik ez a recept :D Köszönöm szépen a tippet :)

Szemi írta...

Nagyon szivesen! Nézz körül a blogomon, még van 1-2 recept, amit lehet fogyasztani cukorbetegnek is.