2010. július 1., csütörtök

Hideg gyümölcsleves málnából




Végre megjött a nyár, vele a hőség, és a vágy, hogy minél kevesebb időt kelljen eltölteni a konyhában a forró tűzhely mellett.Valami olyat akartam ebédre, ami gyorsan elkészül, és hidegen is ehető. Hamar jött az ötlet, hogy akkor legyen gyümölcsleves!

Bár már javában érik a málna, nekem még mindig volt a fagyasztóban egy csomag. Tavaly az egyik kedves ismerősünk bőségesen ellátott vele, kitartott mostanáig. Most már éppen ideje volt elhasználni, kell a hely az ideinek! :)) Természetesen friss málnából is elkészíthető!

Hozzávalók:

40 dkg málna
1 csomag hidegen kikeverhető vaníliás pudingpor
3+2 dcl tej
3 dcl főzőtejszín
2 dcl habtejszín
1 citrom
2 evőkanál cukor
2 kávéskanál vanília aroma
0,5 dcl fehér rum
1 rúd fahéj
1 csillagánizs
3-4 szem szegfűszeg

1 dcl vizet felraktam főni, hozzáadtam a cukrot,és a fűszereket. Lefedve, lassú tűzön forralva hagytam,hogy kb. 10 perc alatt a fűszerek aromája megízesítse a vizet. A vége felé adtam hozzá a rumot, ezzel már csak 1-2 percig forraltam. Így az alkohol elpárolgott, de az íze megmaradt.

A fagyasztott málnát 3-4 perc alatt kiolvasztottam a mikróban.Nem kell teljesen, ha kicsit jeges marad az nem baj, és egy merülő mixerrel szétturmixoltam. Egy sűrű lyukú tésztaszűrőn átpasszíroztam, hogy a magok ne kerüljenek a levesbe. Hozzáadtam a citrom kifacsart levét, és a szűrőn át hozzáöntöttem a fűszeres vizet is.

A vaníliás krémport /én most Arankát használtam/ hidegen kimixereltem 3 dcl tejjel.

A málnapéphez öntöttem a 2 dcl tejet, a főzőtejszínt és a habtejszínt is. Alaposan elkevertem, majd jöhetett a vaníliás krém kb. fele - kétharmada.
Ezzel is jól összekevertem, majd 1 órára a hűtőbe raktam.

Tálaláskor a tányérban lévő leves tetejére a maradék vaníliás krémből egy kanál segítségével galuskákat raktam.
Friss málnaszemekkel és citromfűvel díszítettem.

Megjegyzés: a fehér rum helyett használhatunk illatos málna pálinkát vagy finom konyakot, de akár el is hagyhatjuk belőle az alkoholt.

1 megjegyzés:

Ciripbogár írta...

Nincs is jobb ilyen nagy melegben! Pláne, ha illatos hársfa alatt,vízpartot nézve kanalazhatjuk, mindig a balatoni nyarak jutnak róla eszembe:)