2010. március 20., szombat

Rumos meggyszósz




Tegnap diós-meggyes muffinokat sütöttem,és ehhez a fagyasztóból bányásztam elő a meggyet. Persze mind nem fogyott el hozzá, kimaradt kb. 20 dkg. Beraktam a hűtőbe, gondoltam,majd csak kitalálom mi legyen vele.

Reggel,ahogy elővettem, láttam,hogy engedett egy kis levet. Úgy gondoltam,csinálok belőle meggyszószt. Alapnak a szilvamártást vettem, amit egyszer egy mákos palacsintához csináltam.
Elkészíthetjük fagyasztott meggyből a levével együtt, vagy pedig megyykompótból is.
A mennyiségek nem nagyon pontosak, csak úgy érzés szerint raktam bele a dolgokat. Nyugodtan változtasson rajta mindenki ízlése szerint.

Hozzávalók:

kb. 20 dkg meggy a levével együtt
3 evőkanál cukor
1 kiskanálnyi fahéj
1 késhegynyi őrölt csillagánizs
0,5 citrom kifacsart leve
1 kiskanálnyi kukoricakeményítő
1,5 dcl víz
0,5 dcl rum

A meggyet a levével együtt tegyük fel főni. Ízesítsük a cukorral, citromlével, fahéjjal,csillagánizzsal. Pár percig hagyjuk főni lassú tűzön, hogy az ízek összeérjenek. Végül adjuk hozzá a rumot is, forraljunk rajta egyet-kettőt. Majd öntsük bele a vízben elkevert keményítőt, és forraljuk össze.

Adhatjuk sütik mellé vagy palacsintához öntetként. Sőt, szerintem finom lehet grillezett csibemellhez is.Majd holnap kipróbálom... :))

Most a diós muffinhoz ettük.

1 megjegyzés:

Latsia írta...

Ez is nagyon finom lehet!:-)

Megsütöttem a muffinodat, isteni lett!! Köszönöm!
Van nálam Neked egy kérdőív, nézz be kérlek érte:-)