2010. február 5., péntek

Sajtpuffancs




Nagyon szeretjük a rántott sajtot. Gondolom,ezzel vagyunk így többen is.
Viszont az utóbbi időben egyszerűen nem tudtam anélkül elkészíteni, hogy a fele ne folyt volna ki a panírból.
Pedig próbáltam már mindent: dupla panírt, fagyasztóba raktam előtte a sajtot, aztán panír után is odaraktam, csak onnan az olajba, de semmi nem vált be.
Amióta viszont rábukkantam erre a receptre, nem is csinálom a kalsszikus módon. Ez így gyors, sosem folyik ki, és ugyanolyan finom!

Hozzávalók:

0,5 kg trappista sajt
3 tojás
só, csipetnyi őrölt bors
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

A sajtot lereszeltem, hozzáadtam a 3 tojás sárgáját, sót , borsot, végül pedig a felvert tojásfehérjéket. Kisebb golyókat formáztam belőle, zsemlemorzsában meghempergettem, és már mehetett is a közben felforrósított olajba.
Pár perc alatt készre sültek, majd papírtörlöre szedve leitattam róluk a felesleges zsiradékot.

Párolt zöldségekkel és rizzsel tálaltam, egy kis tartármártással meglocsolva.

Megjegyzés: a fenti hozzávalókból kb. 30 db golyócskát lehet készíteni. A tojásokat egészben is hozzákeverhetjük a sajthoz, de ha felverjük a tojásfehérjét,akkor lazább szerkezetű puffancsokat kapunk.

5 megjegyzés:

BeckZsu írta...

És ha van maradék tojásfehérje, akkor csak azzal, tehát sárgája nélkül is nagyon jó!

Moha írta...

Remek ötlet, és szépek lettek! A sajtot kis vagy nagy lyukú reszelőn reszeled?

Szemi írta...

Moha, kislyukú reszelőn reszeltem a sajtot.

BeckZsu, köszi a tippet!

Thrini írta...

De jó!! Valami egyszerű salátával, jó kis vacsi lehet.

Névtelen írta...

Párom már régóta nyaggatott, hogy süssek rántott sajtot. Nem nagyon volt kedvem csinálni, mert akármit csináltam a sajttal állandóan kifolyt. Kipróbáltam ezt a receptet és nem kellett csalódnom. Nagyon finom lett és tényleg nem folyik ki!!! Sakati.