2009. december 25., péntek

Vaníliás keksz



Ezt a receptet Latsia oldalán találtam.Nagyon finom,omlós, igazi vaníliás keksz!
Csak a sütő hőfokán változtattam,az enyémet feljebb kellett tekerni. Egyébként pedig úgy jó,ahogy van!

Hozzávalók:

14 dkg vaj
17,5 dkg liszt
4 dkg porcukor
1 cs. van.cukor
1/2 cs. van.puding
1/2 tk sütőpor
1/2 üveg vaníliaesszencia
porcukor a szóráshoz

Összekevertem a hozzávalókat és kb. 2 cm-es darabkákat csíptem a tésztából. Golyókká formáztam, sütőpapírral bélet tepsire tettem. A tetejüket villával megnyomtam, ez lett a mintázatat.




170 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöttem.
Még melegen vaníliás porcukorba forgattam.



Megjegyzés:én vaníliaesszencia helyett vaníliaaromát használtam. A mennyiségén nem változtattam, abból is fél üvegnyit tettem bele.

2 megjegyzés:

Gabika írta...

Hány napig áll el ez a süti?Meg lehet előre sütni kb 3 nappal?Vagy csak frissen jó?

Szemi írta...

Kedves Gabriella!

Akár egy héttel előtte is megsüthető, jól záródó fémdobozban sokáig eláll és finom marad. :)