2009. december 21., hétfő

Brassói aprópecsenye



A brassói tipikusan az "ahány ház,annyi szokás" étel. Mindenkinek megvan a maga jól bevált receptje. Amikor én évekkel ezelőtt először készítettem,akkor ez a recept akadt a kezembe. Annyira ízlett,hogy nem is próbálkoztam más variációkkal. Máshol ugyan ettem sokfélét, de nekem még mindig ez az "igazi" !

Hozzávalók:

60 dkg disznóhús /comb,karaj/
40 dkg zöldborsó
10-15 dkg füstölt szalonna
3 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 kis doboz paradicsompüré /kb.80 gr/
só, bors, majoranna,
1 csokor petrezselyemzöld
olaj vagy zsír

Az olajat felhevítjük, és rárakjuk az apróra vágott szalonnát, vékonyra karikázott hagymát és fokhagymát. Fedő alatt,kis lángon megdinszteljük, gyakran kevergetve,nehogy leégjen,mert akkor a fokhagymától keserű lesz.
Utána rátesszük a csíkokra vagy kockára vágott húst, és fehéredésig pirítjuk.Ekkor fűszerezzük sóval,sok borssal, 1 teáskanál majorannával, és hozzáadjuk a paradicsompürét.
Felengedjük annyi vízzel /ha van húsleves,az még jobb/ , amennyi ellepi. Ha megpuhult a hús, hozzáadjuk a borsót, és készre pároljuk.
A végén hozzáadunk egy csokor apróra vágott petrezselyemzöldet, ezzel már csak 1-2 perc alatt összefőzzük.

Hasábburgonyával tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: