2009. november 15., vasárnap

Sertéscsíkok Stroganoff módra




Ez tipikusan az az étel,amiről nem lehet jó fotót csinálni. Viszont nagyon finom!

Hozzávalók:

60 dkg sertéskaraj
20 dkg csiperkegomba
4 közepes méretű savanyú uborka
2 dcl tejföl
2 dcl tejszín
3-4 kávéskanál mustár
1 fej hagyma
1 evőkanál liszt vagy burgonyakeményítő
só, őrölt bors
olaj

A sertéskarajt először ujjnyi szeletekre,majd csíkokra vágtam. Sóval és frissen őrölt borssal megszórtam, és 1-2 kávéskanálnyi mustárral elkevertem. Egy serpenyőben olajat forrósítottam,és rádobtam a csíkokra vágott húst.Fehéredésig sütöttem,majd kiszedtem egy tányérra.
A visszamaradt olajban üvegesre pirítottam 1 fej apróra vágott hagymát, hozzáadtam a felszeletelt gombát /konzervgomba is jó/.
Sóztam,borsoztam,kicsit átpirítottam,és visszaraktam a húsokat.A savanyú uborkákat nagyon vékony csíkokra vágtam,és azt is a húshoz adtam. Felöntöttem 3 szedőkanálnyi húslevessel. Ha nincs,akkor vízzel is lehet, de én most éppen húslevest is főztem, így kéznél volt,és finomabb is. Fedő alatt készre pároltam,majd kicsit elfőztem a levét.
Egy tálban összekevertem a tejfölt, a tejszínt, 2 kiskanál mustárt,sót,borsot, végül egy evőkanálnyi finomlisztet. Burgonyakeményítővel jobban szeretem,de most éppen nem volt otthon,így maradt a liszt. Hozzáöntöttem a húshoz,és az egészet összeforraltam.
Rizzsel tálaltam,de a sült burgonya is illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések: