2009. november 29., vasárnap

Almás-fahéjas rózsák



Ezt a receptet Jade konyháján találtam. Már régóta szemezgettem vele, tegnap vére eljött a napja,hogy megcsináljam. Meg kell mondjam,hogy bár nagyon finom lett, messze nem olyan szép,mint Jadeé. Úgyhogy mindenkinek ajánlom, aki el akarja készíteni, hogy mindenképpen nézze meg az ő oldalán is!

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
4 db alma
5 evőkanál cukor
2 teáskanál fahéj
csipetnyi szerecsendió
1 citrom reszelt héja
---------------------------
4 csészényi víz
3 evőkanál cukor
2 evőkanál citromlé

A tésztát egy lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, és derelyevágóval ujjnyi csíkokra vágjuk.



Egy tálban összekeverjük az 5 evőkanál cukrot a fahéjjal, szerecsendióval,reszelt citromhéjjal.Rászórjuk a tésztára , és a nyújtófával még átmegyünk rajta, hogy kicsit belenyomkodjuk a tésztába.



Közben az almákat megmossuk, félbevágjuk, és magházukat kivágjuk. A vizet feltesszük főni a cukorral és a citromlével. Mikor forr, beletesszük az almákat, és 2 percig főzzük, majd szűrőlapáttal kiszedjük. Papírtörlőre szedjük, és hagyjuk kihűlni.
Az almaszeleteket a tésztára rakjuk balról jobbra, majd feltekerjük jobbról balra haladva. A végét vizes kézzel összecsippentjük.



A tésztákat sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk. Közben a sütőt előmelegítjük 200°C-ra, az aljába vízzel töltött edényt teszünk.



A tepsit a sütőbe toljuk, és kb. 25 perc alatt készre sütjük. Tányérra szedve,porcukorral meghintve tálaljuk. Frissen az igazi!

Megjegyzés: én az egyik fő hibát ott követtem el, hogy nem figyeltem az almákra a vízben. Kicsit túlfőtt az első adag, így újat kellett csinálnom. A két percet nem érdemes túllépni!
Azonkívül nem úgy raktam a szeleteket a tésztára,ahogy Jade, ezért nem is mutatnak olyan szépen.
Még szerencse, hogy az íze isteni lett, és a konyhában mesés karácsonyi illatok terjengtek a citromnak, fahéjnak és szerecsendiónak köszönhetően! :))

2 megjegyzés:

Nóra írta...

Én a Te almás "rózsáidat" láttam előbb, és őszintén mondhatom, nagyon szépek!

Szemi írta...

Köszi!